یزدفردا "در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین خانی مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ضمن خیر مقدم به ائمه جمعه و حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی معاون امور استانهای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ، گزارشی از مصوبات جلسه قبل ارائه داد و موضوع این جلسه را که مسئله عید نوروز و مسافران بود اعلام نمود و از ائمه جمعه خواست مسائل و مشکلات شهرستان خود را امروز با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ، معاون امور استانهای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و مدیران میراث فرهنگی ، اوقاف و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در میان بگذارند .در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مدرسی امام جمعه محمد آباد توضیحاتی را پیرامون مباحث عید نوروز و به ویژه بازدیدهای مسافران در این ایام بیان داشتند و به این نکته اشاره داشتند که طرحی صورت گیرد تا از اماکن مذهبی بهتر بازدید شود چرا که در سال گذشته بازدید از آتشکده نسبت به مکانهای مذهبی بیشتر بود .
مدرسی همچنین از میهمانان نوروزی خواست حجب و حیا داشته باشند و از مسئولین خواست جلوی برخی بی بند و باری ها گرفته شود . سپس حجت الاسلام بشکانی امام جمعه شاهدیه به بیان فلسفه و زمان نوروز اشاره کرد و نوروز را برای ایرانیان دانست و به بیان برخورد برخی فرقه ها مانند سنی ها اشاره کرد که با نوروز مخالفند و با آن برخورد می کنند . ایشان از علامه مجلسی یاد کرد و گفت ایشان 45 صفحه از مطالب خود را به نوروز اختصاص داده و تحلیل و بررسی نموده .
امام جمعه اردکان در بخشی از صحبتهای خود سرودهایی که در مکانهای عمومی پخش می شود را جایز ندانست و از مسئولان خواست جلوی این حرکتها گرفته شود . حجت الاسلام دیداری به بیان مسئله نماز پرداخت و پیشنهاداتی را جهت اقامه نماز در مکانهای عمومی شامل پارکها را ارائه داد .
ابراهیمی معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در جمع ائمه جمعه استان ضمن تشکر از برپایی این جلسه ، گزارشی از نحوه تشکیل ستادهای نماز جمعه و ساخت مصلاها ارائه داد .
ایشان رویکرد شورای سیاستگذاری را در بحث عمرانی ساخت مصلاها در شهرستانها دانست و به مبلغ 26 میلیاردی تعیین شده برای این امراشاره کرد و توضیحاتی را پیرامون دریافت این مبلغ از استانداری ها داد و گفت متاسفانه در برخی از استانها ، استانداران با همکاری نداشتن ما را با چالش مواجه کردند که این امر باید هر چه سریعتر برطرف گردد . ایشان به مسده امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت حداقل تذکر لسانی هم در شرایط حاضر بسیار مفید است و از مسئولین خواست در این جهت گام بردارند و جلوی برخی بدحجابی ها را نیز بگیرند .
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صدوقی نمینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ضمن خیر مقدم به جناب آقای ابراهیمی و تشکر از ائمه جمعه شهرستانها و آرزوی بهبودی برای امام جمعه تفت و امام جمعه موقت استان ، حجت الاسلام و المسلمین مناقب ، به جمع بندی مباحث اشاره شده پرداختند و از مسئولین استان خواستند تا با بهره گیری از پتانسیل های موجود در استان به نحوی با مهمانان برخورد کنند تا خود شان دارالعباده را درک کنند و دیگر نیازی به تذکر هم نباشد . امام جمعه یزد صله رحم و دید و بازدیدها را در یادآور شد و به رفع کدورتها در بین بستگان در سال نو تاکید کرد . ایشان به مسئله ارزشیابی نماز جمعه ها اشاره کردند و نکاتی را پیرامون نحوه ارزیابی و مطالب و سوالات آن داشتند .
در پایان جلسه جناب آقای دشتی مشاور استاندار و جناب آقای سیفی رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گزارشی از برنامه های خود در ایام نوروز و اسکان مهمانان ارائه کردند .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا